TOTAL-jelenléte-az-F1-ben

TOTAL jelenléte az F1-ben

accueil 1

accueil 2

accueil 10

f1

f1

f1

f1

f1

f1

Egy kis történelem

1967-ben megszületett az ELF Group Franciaországban, és már az alapítást követő évben megkezdte tevékenységét a Formula 1-ben.

1968-ban belépett a Formula 1-be, az addig angolok és olaszok uralta világába azzal az elkötelezett szándékkal, hogy üzemanyag és kenőanyag beszállítóként részese lehessen ennek a sport- és emberi teljesítmény szempontjából is kivételes kalandnak. 1971-ben a Tyrell Ford ELF Team megnyert 7 nagydíjat, és az élen végzett mind a legjobb pilóta, mind a legjobb konstruktőri összetettben.

1977. május 10-én minden felgyorsult. A Renault Pubban, a Champs-Elysées-n a sajtó és a világ felfedezi az RS 01-et. 1977. Június 16-án a 15. Számú együléses kocsi, amely a 21. helyről indulhatott az angliai nagydíjon, Silverstone-ban. 1978. Május 7-én Jean-Pierre Jabouille első Formula 1-es futamán, Monacóban a 10. helyen ér célba. Október 1-jén, az amerikai nagydíjon már a 4. Pontszerző helyen végzett.

1979 és 1985 között nem kevesebb, mint 15 győzelmet aratott a Renault, elsősorban Alain Prost és René Arnoux révén.

 

f1_1

A Renault és az ELF voltak a turbókompresszoros motor előhírnökei, amelyet később minden istálló követett.

1989-ben a Williams-Renault 77 pontot szerzett és a McLaren csapat mögött összetettben a második helyen végzett. Majd pár sikertelenebb év után a Williams-Renault megszerezte Nigel Mansellt, és segítségével 1991-ben a csapat újra a második tudott lenni a konstruktőri összetettben a McLaren mögött.

f1_2

1992-ben Nigel Mansell és a Williams-Renault-ELF kettős győzelemmel nyerte meg a versenyzői és konstruktőri világbajnoki címet. A Formula 1 történelmében addig még senki nem szerzett annyi győzelmet egy szezon alatt, mint Mansell. Azóta is csak Michael Schumacher ért el ennél jobb eredményt.

1994-ben Ayrton Senna lépett Mansell helyére, és úgy tűnt, senki nem tudja megállítani a Williams-Renault-ELF csapatát. A nevezetes imolai balesetet követően Damon Hill vette át a kormányt. A szezon végén, Damon Hill hat győzelmének köszönhetően az istálló elnyerte a konstruktőrök világbajnoka címet, de a győzelem ebben az évben keserű szájízt hagyott.

A műsor azonban folytatódott, Michael Schumacher és Flavio Briatore a Benettonnal 1995-ben új kettős győzelmet biztosított a Renault-nak és ELF-nek. Öt év alatt kilenc világbajnoki cím után jött el az idő a francia konstruktőr és olajipari cég számára, hogy szünetet tartsanak. Hogy egy kis időre becsukják a rekordok könyvét.

f1_3

2002-ben a Renault a Ferrari, a McLaren-Mercedes és a Williams-BMW hármasát üldöző csapat élén állt. 2003-ban a cél az volt, hogy még közelebb jussanak a három élcsapathoz, és – lehetőség szerint – meg is szorongassák őket, sőt pontokat is szerezzenek.

A 2003. márciusban induló új szezontól a 2004-es évadig a Renault F1 Team minden erejével arra koncentrált, hogy a következő évben versenyzőjük már a dobogó legfelső fokára állhasson.

A kitartó munka meghozta gyümölcsét: 2005-ben Fernando Alonso egyéni világbajnoki címet ünnepelhetett egy Renault R25-tel, majd 2006-ban sikerült megvédenie a címet egy Renault R26-tal. Viszont a konstruktőri diadal még nem érkezett el a Renault számára.
 

f1_4

Napjainkban a Renault az egyik legmeghatározóbb beszállítóvá vált. 2010-ben és 2011-bene a Red Bull Renault megnyerte a konstruktőri összetettet, és Sebastian Vettel ráadásul mindkét évben egyéni összetettben is diadalmaskodni tudott.

A TOTAL napjainkban is jelen van a Formula 1 világában. A TOTAL két támogatottja a 2010-es, 2011-es, 2012-es és 2013-as év konstruktőri világbajnoka, a Red Bull Racing és a nagy múltra visszatekintő Renault Sport F1 Team.
 

rb12-cikk

ricciardo

Daniel Ricciardo

Születési idő: 1989. július 1.
Magasság: 180 cm
Súly: 68 kg 
Hobbi: Break tánc

 

Daniel Ricciardo első szezonja a RED BULL Racing színeiben vitathatatlan siker volt. A fiatal ausztrál betört a nagydíj-győztesek közé, hírnevét az időmérőkön nyújtott elképesztő teljesítményével növelte, valamint egyszerre mutatta meg stratégiai érzékét és határozott előzéseit, amelyek segítségével lenyűgöző eredmények sorozatát érte el. A 2014-es év során három győzelmet és öt dobogós helyezést szerzett, amellyel biztosította magának a harmadik helyet a 2014-es egyéni versenyben.

max-verstappen-kep

Max Verstappen

Születési idő: 1997. szeptember 30.
Magasság: 180 cm
Súly: 67 kg
Hobbi: Gokart

 

2015-ben debütált a Scuderia Toro Rosso Formula–1-es csapatánál, mint minden idők legfiatalabb pilótája. Édesapja, Jos Verstappen egykori Formula–1-es pilóta, míg édesanyja Sophie Kumpen korábbi sikeres gokart versenyző.

 

A Total szerepvállalása a F1-ben

1/ A kenőanyagok szerepe:

A Total motorolajoknak 3 alapvető funkciójuk van:

  • Hozzájárulnak a teljesítmény fokozásához, az energia-megtakarításhoz:

A Total célja, hogy optimalizálja az égéstérben felszabaduló energiát, a belső súrlódás csökkentésével, amelyben a kenőanyagok viszkozitásának kulcsszerepe van. A fém alkatrészeken keletkező vékony olajrétegnek biztosítania kell, hogy az egyes részek nagy sebesség mellett is úgy működhessenek, hogy nem érnek egymáshoz.

  • Megvédik az alkatrészeket:

A motor bizonyos alkatrészeinél a fémek ismétlődő érintkezése növeli a súrlódás mértékét, amely kopáshoz, a teljesítmény csökkenéséhez és végül műszaki meghibásodáshoz vezet. A Renault Energy F1-2014 motor bemutatkozásával egy újabb érzékeny zóna keletkezett: a turbófeltöltő csapágya. Milyen a megfelelő készítmény? Egy olaj, amely nem is túl folyékony és nem is túl vékony, hogy megvédje a motort a kopástól, biztosítja a megfelelő kenést a turbó csapágyainak és meggátolja a lerakódásokat a forró felületeken. Adalékanyagokat használnak, hogy egy plusz védőréteget képezzenek.

  • Segítenek a motor hűtésében:

A hőelvezetés kritikus fontosságú, mert a magas hőmérséklet oxidációhoz és szén-lerakódáshoz vezet. A megoldás? Egy olyan kenőanyag, amely megvédi a kényes területeket és elég hatékony, hogy gyorsan elvezesse a keletkező hőt.

Sebességváltó kenése

Ebben az évben a csapatoknak 8 sebességes váltókat kell használniuk (2013-ban még 7 sebességesek voltak). Minden váltónak legalább 6 futamot kell kibírnia. A Total kenőanyagok biztosítják a váltó és a csapágyak élettartamát, anélkül, hogy a teljesítmény csökkenne. Kenőanyagainknak köszönhetően csökkenthető a hűtő mérete, amely lehetőséget ad a karosszéria tervezőinek az aerodinamika fejlesztésére.

Fékfolyadék

100%-ban a modern F1-es autók igényeire szabva: gyakran 300 km/h-ról 80 méteren kell megállítani az autót, ehhez pedig kivételes hőstabilitású termékekre van szükség.

Hűtőfolyadék

A Total kifejlesztett egy speciális hűtőfolyadékot. A megbízhatóság elsődleges szempont, ezért elengedhetetlen a hűtőfolyadék keringésének optimális működése, főleg az égéstér falában.

Hidraulika olaj

A hidraulika olaj egy olyan termék, amely különböző elemek működésében is szerepet játszik, és nem csupán a kenésében.

Zsírok

A zsír egy speciális funkciójú kenőanyag. Nagyon kicsi mennyiségben alkalmazzák és bírnia kell az extrém nyomást is minden hűtési segítség nélkül.  A csapágyakon lévő zsír extrém hőhatásnak van kitéve, mert nagyon közel van a fékekhez.

2/ A mérnökök szerepe:

  • Digitális szimuláció és modellezés

A F1-es motor működésének digitális szimulációja és matematikai modellezése számítógépes alkalmazások segítségével elengedhetetlen. A Renault Sport mérnökeivel együttműködésben vizsgálják szakembereink a kenőanyagok viselkedését molekuláris szinten.

  • Analízis és diagnózis

Ebben a szezonban minden motornak legalább 5 versenyt kell kibírnia, ezért a megbízhatóság életbevágó. A Renault Sport F1-nek és partner csapatainak a Total mérnökei vizsgálják a motorok állapotát. Minden szabadedzés alkalmával elemzik az olaj minőségét egy spektrométer segítségével, amely kimutatja a fémszármazékokat a mintában. 

X

Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát, mely statisztikát készít az oldal látogatóiról. Ön bármikor törölheti az így rögzített sütiket, illetve a kereső megfelelő beállításával megelőzheti új sütik letöltését. Cookie szabályzatunkat itt megtekintheti.