Total & Renault Sport F1

f1 renault

f1 renault

f1 renault

f1 renault

renault f1

Photo renault

Renault

photo Renault f1

Renault Sport F1

Renault Sport F1

Renault Sport F1

moteur

moteur

moteur

renault sport

Renault F1

Renault sport f1

renault sport

A két francia csoport közös versenymúltja több mint 35 évre nyúlik vissza, amikor az első Renault Formula 1 autó elindult 1977-ben. A partnerség azóta 11 konstruktőri címet és 10 egyéni diadalt hozott a motorok három különböző korszakában. Ez a siker a minden szinten kitűnő munkakapcsolatnak köszönhető, valamint a közös célnak: a motorsport legmagasabb szintjén nyerni.

Az évekig tartó együttműködés során a Renault és a Total versenyszelleme és elkötelezettsége számos innovatív megoldást virágoztatott fel a Formula 1 összetett palettáján. A duó nemrégiben kezdett el tesztelni egy, a 2014-es műszaki szabályozások miatt szükségessé vált módosítást: egy 1,6 literes turbófeltöltős V6 motort párosítottak erős energia-visszanyerő rendszerekkel. A fedélzeten lévő üzemanyag mennyiségének és az üzemanyag áramlásának kettős korlátozásával a kihívást az üzemanyag-fogyasztás teljesítményesés nélküli javítása jelenti. A Total üzemanyagok és kenőanyagok technológiájának innovációja és a Renault motorok terén meglévő kreativitása együtt alapvető változásokat eredményezett. Az új hajtóművek 35%-kal hatékonyabbak az előző V8-as generációhoz képest, míg a teljesítményük megegyezik. Röviden: ezek a hajtóművek a valaha autóversenyeken használt leghatékonyabbak, és a legerősebbek között szerepelnek.

A Renault Sport F1 ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Természetesen örülünk annak, hogy továbbra is ilyen sikeres és kellemes a kapcsolatunk a Totallal. Az évek óta tartó együttműködés során páratlan sikereket értünk el motor beszállítóként, és ennek a sikernek nagy része partnerünknek, a Totalnak köszönhető.”

Fedezze fel az új Renault RE16-ot a 2016-os szezonban:

 

Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 csapat ügyvezető igazgatója hozzátette

„Természetesen nagyon örülünk, hogy továbbra is ilyen rendkívül sikeres és élvezetes a Totallal való kapcsolatunk. Az évek alatt végzett közös munka során páratlan sikereket értünk el a motorok gyártásában és ennek a sikernek nagy része partnerünknek, a Totalnak köszönhető. Már 35 éve tart ez a partneri kapcsolat. A Totalnak rengeteg a Renault és a csapat partnerei felől érkező elvárásnak kell megfelelnie, de megvannak az eszközei hozzá. A Total bebizonyította, hogy képes kiemelkedő műszaki megoldásokat alkalmazni és gyártani. Mivel sosem pihen meg a babérjain, tovább feszegette a határait és jelentős fejlesztéseket mutatott be a szezon folyamán, ezzel segítve a Renault-t és partnereit abban, hogy minden egyes versenyen jobban teljesítsenek.”

Guillaume Biondi, TOTAL F1 műszaki koordinátora

A legjobb kompromisszumot kell megtalálnunk, a legjobb autót kell megalkotnunk.
És ez az oka annak, hogy a Renault Sport F1-gyel együttműködve azt keressük, hogy mi lehet a következő kompromisszum az üzemanyag, kenőanyagok, vagy a motor és az alváz esetében, hogy minden a lehető legjobban működjön. A Renault Sport minden projektje során már a kezdetektől fogva várják a véleményünket és a megoldási javaslatunkat. Így tényleg mindannyian nyerünk, mert ez határozza meg az olaj specifikációit, amellyel a teljesítményt és a megbízhatóságot szeretnénk biztosítani.
Ha már a teljesítmény és megbízhatóság tekintetében minden biztosított, megszületett a gyártásról szóló döntés egy több nagydíjat lefedő időszakra, és a gépek is mozgásba lendültek, a Total átveszi a stafétabotot, és a világ minden nagydíjára szállítja a termékeket.

Romain Rager, a Renault Sport F1 csapat projektvezető helyettese

(A Totalról): „Folyamatosan szem előtt tartják a fejlődésünket és ezért tervezzük velük a prototípusokat, a különböző tervezési elemekhez – mint például az égéstér vagy a hajtókar csapágyak – különböző olajokat próbálunk ki. Tehát minden kölcsönhatásban van egymással és rendszeres találkozókon ellenőrizzük ezeknek a fejlesztéseknek az előrehaladását és sikerességét.”

Rémy Taffin, Renault Sport F1 csapat technikai igazgatója

„Azért vagyunk itt, hogy győzzünk, és úgy gondolom, hogy a TOTAL is ugyanennyire küzd a győzelemért, ugyanabba az irányba haladnak, mint mi, és csúcstechnológiát képviselő termékeket biztosítanak a számunkra.”

Guillaume Biondi, a TOTAL F1 műszaki koordinátora:

A Forma 1-ben az elmúlt évben általunk tapasztalt legnagyobb változás a termékeink tesztelésében történt. Olyan lett, mint egy extrém laboratórium, amellyel ki tudjuk választani azokat az új ötleteket, amelyeket meg tudunk valósítani a fogyasztóknak szánt termékeinkben is.

Jean-Philippe AIGNAN, a Renault Sport F1 folyadékokért és tervezésért felelős csapat vezetője:

A legfontosabb az energiahatékonyság. Amikor energiahatékonyságról beszélünk, akkor a hibrid motorokról van szó. Ez főként olyan belső égésű motor, amely a turbófeltöltőhöz csatlakozik. A turbófeltöltőhöz tartozik egy elektromos motor, amely visszanyeri azt az energiát, amely általában kárba vész a kipufogással, itt azonban újrahasznosítjuk. És ez az elektromos energia tér vissza a második elektromos motorba, amely a belsőégésű motoron keresztül kapcsolódik a kerekekhez, és segít tovább hajtani az autót, mint ahogy az átlagos motor teszi.

Nicolas MOULET, a Renault Sport F1 csapat kinematikai tervezésért felelős részleg vezetője

Az új V6-os hajtóművel, a kenőanyagok köre komplexebb lett, mivel sokkal több olyan alkatrész van, amelynek szükséges a kenése.

 

 

X

Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát, mely statisztikát készít az oldal látogatóiról. Ön bármikor törölheti az így rögzített sütiket, illetve a kereső megfelelő beállításával megelőzheti új sütik letöltését. Cookie szabályzatunkat itt megtekintheti.