Dakar - Tereprali

Dakar - Tereprali

Peugeot_3008DKR+color3

A VADONATÚJ PEUGEOT 3008 DKR KÉSZEN ÁLL A DAKAR KIHÍVÁSAIRA

A Peugeot 2008 DKR-rel elért Dakar és Selyemút-rali versenyek sikerei után a Peugeot Total csapata a Red Bull-lal közösen bemutatták a vadonatúj Peugeot 3008 DKR-t. Ez a modell a hírek versenygép vadonatúj utódja, mellyel Stéphane Peterhansel a 12. áttörést jelentő győzelmét szerezte meg a 2016-os DAKAR versenyen és amellyel Cyril Despres megszerezte első győzelmét a Selyemút-ralin.

A technikai kihívás és egy tervezői álom találkozása

A megújult DAKAR kihívó a Peugeot SUV-k közül egy teljesen új modelljen alapul, derült ki a párizsi Motor Shown, nyolc hónappal a legutóbbi Dakar verseny Rosario-ban tartott záró ceremóniája óta. Az új PEUGEOT 3008 SUV egyszerre egyesíti a legújabb fejlesztéseket és innovációkat, melyekkel a csapat 25 év után visszatért a DAKAR mezőnyébe 2015-ben.

Az új PEUGEOT 3008 DKR továbbra is hű marad a márka kétkerék-meghajtású filozófiájához, amely a PEUGEOT 15 évvel ezelőtti DAKAR győzelmét jelentette. Akkoriban a PEUOEGOT ugyanis bebizonyította, hogy nem feltétlenül kell a négy kerék meghajtás ahhoz, hogy meghódítsák a világ legkeményebb terepeit.

"Az új 3008 már a következő lépést szimbolizálja” nyilatkozta a csapat igazgatója, Bruno Famin. ’’A célunk ezzel az autóval az volt, hogy a gyengébb pontjait erősebbé tegyük, miközben kihasználjuk az összes lehetőséget, hogy tovább fejlesszünk minden irányban. Van még néhány új szabály, melyekhez nyilvánvalóan igazodnunk kellett.”

Sebastien Criquet, a Peugeot egyik tervezője szerint - aki az autó bestiális vonalaiért volt felelős a projekt során és aki mind a PEUGEOT 3008 DKR-en, mind pedig ennek szabadidő-autó válltozatán dolgozott elmondta, hogy a mindenkori Dakar autók méreteire és kinézetére vonatkozó műszaki szabályokat a sportág irányító testülete fekteti le, de maga az ötlet a formavilágra még mindig az ötletet adó inspirációból kerül ki:

“Az új DAKAR autónk a legextrémebb kifejeződése a Peugeot legújabb SUV-jának’’ tette hozzá Criquet. ’’ A versenyautó hűen őrzi a szabadidő-autós dinamikus megjelenést és ezeket az előnyöket viszi át a rali kontextusba. Ez egy álommunka minden tervező számára. Mikor megtervezel egy autót, mindig van a fantáziádban egy versenyautó változat is belőle, valahol az elméd legrejtettebb részeiben."

Az új PEUGEOT 3008 DKR négy fő területen javítja illusztris elődjét:

Megbízhatóság. Miközben a korábbi autó elég megbízható volt ahhoz, hogy megnyerje a Dakart kilenc szakaszgyőzelemmel, melyből hétszer elsőként és másodikként is a Peugeot futott be, itt is mint minden versenyautónál, mindig van mit javítani a megbízhatóságon.

Vezethetőség. Hatalmas lépést tettek előre a mérnökök ezen a területen a 2015-ben debütált modellhez képest. A Peugeot Sport azonban ezen is túlmenően a mostani modellben garantálja, hogy a 3 literes V6-os, twin-turbódízel motor a jövő évi Dakar versenyen még könnyebben vezethetőbb lesz, mely nagyobb nyomatékot biztosít kisebb fordulatszámon. Nem elhanyagolható tény, hogy a szabályváltoztatások miatt, amely a szűkítést a tavalyi 39mm-ről 38-ra csökkentette és ezzel mintegy 20 lóerős veszteséget jelent a motorban, a mérnököknek sikerült megoldaniuk, hogy ugyanez az erő most alacsonyabb fordulatszámon érhető el, így biztosítva könnyebb vezethetőséget és még nagyobb gyorsulást.

Felfüggesztés. Ez az egyik legfontosabb eleme, hogy a Dakaron sikert lehessen elérni. A felfüggesztés felelős azért, hogy az autó milyen gyorsan képes igazodni a hirtelen változó terepviszonyokhoz, melyek a Dakaron különösen jelen vannak a só lerakódásoktól kezdve, a WRC versenyekből ismert kavicsos, murvás rsézeken át a homokdűnékig. Már a tavalyi Peugeot 2008 DKR modellen is impozáns volt a felfüggesztés, de az új 3008 DKR-en most még többet dolgoztak a mérnökök. A tesztelés jelenleg is zajlik a kínai Selyemút-rali versenyen, mely terepviszonyait tekintve leginkább hasonlít a Dakar Ralin várható körülményekhez.

Légkondicionálás. Ez olyasmi, amit egy mai autóban magától értetődőnek veszünk. Azonban a 2008 DKR-ben bevezetett légkondícionálás a Peugeot Sport egyik legújabb alkotása. A versenyzők nem ritkán napi 12 órát ülnek az autóban, ezért különös figyelmet kell fordítani a pilótafülke hőmérsékletére. Amennyiben a hőmérséklet meghaladja belül a 60 Celsius fokot, az már olyan hatással van a pilóták teljesítményére, amit nem lehet alábecsülni. Bár szuper fitt sportolókról van szó, a továbbfejlesztett légkondicionálóval a csapat segíti őket, hogy minél jobb teljesítményt hozzanak ki magukból és a versenyautóból.

A Peugeot Total csapat készen áll az új kihívásokra

A Peugeot Sport célja most a hatodik Dakar győzelem megszerzése, megtartva a tavalyi győzelmüket. Bár 1987 és 1990 között zsinórban négy győzelmet ünnepelhettek Afrikában, most a legújabb modellel vágnak neki a kihívásokat jelentő futamnak. Bár az előttük álló feladat korántsem bizonyul könnyűnek, tekintve, hogy Argentína, Bolívia és Paraguay nagyon változó terepeket hordoz magában.

Így a Dakar előtt az autót Carlos Sainz és Cyril Despres is tesztelni fogja Marokkóban.

A tökéletes kombináció a versenyhez pedig: Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodric és a világ legsikeresebb pilótái: Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb és Cyril Despres.

Fedezze fel a vadonatúj Peugeot 3008 DKR-t:

 

X

Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát, mely statisztikát készít az oldal látogatóiról. Ön bármikor törölheti az így rögzített sütiket, illetve a kereső megfelelő beállításával megelőzheti új sütik letöltését. Cookie szabályzatunkat itt megtekintheti.