WTCC

WTCC

wtcc 1

wtcc

wtcc

wtcc 4

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC 2016

WTCC: A Citroën Total csapata a legnagyobb kedvenc, akik megpróbálják megtartani 2015-ös címeiket

A TOTAL 2014 óta partnere a Citroën Racing-nek a Túraautó Világbajnokságon (WTCC)

A Citroën C-Elysée már egymás után második éve uralja a Túraautó Világbajnokság mezőnyét (2015-ben 24 futamból 21 győzelmet szereztek, 2014-ben 24-ből 16-ot, valamint 4 világbajnoki címet).

A Citroën Racing pilótái José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb és Ma Qing Hua tavaly első, második, harmadik és negyedik helyen végeztek az egyéni világbajnoki pontversenyben. Úgy tűnik, hogy 2016-ban ismét nehéz feladat lesz legyőzni a francia csapatot. 

2016-ban is új sikerek felé:

WTCC-Celebration-EN

Az új, 2016-os szezonban a Citroën Racing csapata 2 autót indít, melyeket a címvédő José María López és francia csapattársa, Yvan Muller fog vezetni.

A hozzáértő szemek számára feltűnőek lehetnek a Citroën C-Elysée WTCC által télen bemutatott aerodinamikai fejlesztések, azonban ami igazán figyelemre méltó, az annak az esélye, hogy harmadjára is világbajnokká válhat a csapat. Két, fehér-szürke színekben eltöltött szezon után a Citroën Total csapat autói idén főként matt és fényes vörös színt kaptak.

„A Citroën C-Elysée nagyon jól kezdett az első versenyeken” – mondta Philippe Girard, a Total Group tudományos képviselője. „Jól sikerült az alváz és a motor párosítása, az autó nagyon gyorsan reagál a beállításokban történő változtatásokra. A megbízhatóságot tekintve, a kenőanyagaink már korábban is javítottak az üzemanyag-fogyasztáson, és ebben a szezonban is fogunk tesztelni különböző erőforrásokat.”

Az alábbi videóból megismerheti az új autókat és a pilótákkal készített interjúból megtudhatja, hogy mi lesz a tét 2016-ban:

5 autó a Total színeiben

A Total a Citroën Racing csapat két új autója mellett a Sébastien Loeb Racinggel is együttműködik, amely 3 Citroën C-Elysée WTCC autót indít a marokkói Mehdi Bennani, a brit Tom Chilton és a francia Grégoire Demoustier pilóták vezetésével.

Yves Matton, Citroën Racing:

“Egy hónappal a 2016-os szezon indulása előtt a legfőbb riválisainkkal végzett csoportos tesztelési időszak során sikerült javítanunk a Citroën C-Elysée WTCC teljesítményén. Célunkat amilyen egyszerű megfogalmazni, olyan nehéz elérni: szeretnénk megtartani a 2014-ben és 2015-ben elért konstruktőri és egyéni világbajnoki címeinket. A még mindig a szenvedély, lelkesedés és alázatosság által vezérelt csapat minden tagját – kezdve a két pilótával – ugyanaz a cél motiválja. Pechito és Yvan a legutóbbi nyolc FIA WTCC címből hatot megnyertek. Kettejük párosa a legesélyesebb arra, hogy egymás után harmadszor is a fejükre kerüljön a korona. Yvan és Pechito egyformán szomjaznak a győzelemre, és az előző szezonhoz hasonlóan egyenlő esélyekkel fognak indulni.”

José María López:

„Érdekes szezonnak ígérkezik, újak az autók és sok változás történt a pilóták névsorában is. A szabályok átalakítása a versenyhétvégék hangulatát is megváltoztatja. Úgy gondolom, hogy a „csapatszellem” fontosabb lesz, mint eddig valaha volt, és ebben a Citroën Racing a legjobb csapat, amellyel eddig együtt dolgoztam. Yvannal már két éve versenyzem együtt, ezalatt egy kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolat alakult ki közöttünk. Közös célunk, hogy a Citroënt a csúcsra vigyük. Télen fejlődést szerettünk volna elérni, de nehéz egy, a Citroën C-Elysée WTCC-hez hasonlóan sikeres autót tovább fejleszteni. Minden változáshoz a korábbinál több idő szükséges, mivel a mérnököknek mindent elemezniük kell annak érdekében, hogy a fejlesztés valóban előnyös legyen. Tovább nehezíti a helyzetünket a 80 kg-os ballaszt, amelyet a bajnokság kezdetekor kell cipelnünk. Úgy tűnik mindenki további győzelmeket vár el tőlünk, de szerintem most szorosabb lesz a küzdelem. Megteszünk minden tőlünk telhetőt azért, hogy megnyerjük mindkét címet, miközben igyekszünk élvezni is a versenyzést.”

Yvan Muller:

„Egy kicsit mindig izgulunk az új szezon kezdetén. A pár hónap szünet után már nagyon várom, hogy újra versenybe szálljak, hogy lássam a télen végzett munkánk eredményét, és azt, hogy hogyan állunk a többiekhez képest. Mint minden évben, a WTCC ismét kivette a részét az újításokból. Új gyártó lép versenybe, és az új szabályok miatt is változtatnunk kell a stratégiánkon. Ugyan a Citroën C-Elysée WTCC már a harmadik szezonját kezdi, mégis szerettük volna fejleszteni az autót még akkor is, ha csak kisebb eredményeket tudtunk elérni. Engem még mindig ugyanaz motivál: mióta ebben a bajnokságban versenyzem, a szezon végén mindig dobogós eredményt értem el. Idén is ugyanez lesz a célom, hogy lehetőleg megnyerjem az ötödik világbajnoki címem. Ehhez mindennek össze kell jönnie, és különösen nagy szerepet kap a szerencse is, hiszen ez is része a pilóták munkájának.”

Yves Matton, a Citroën Racing csapatvezetője:

A cél az, hogy a tavalyiakhoz hasonlóan jó eredményeket érjünk el. A kenőanyagokon végzett minden kutatás és fejlesztés különösen fontos ezeknél a versenyautóknál, hiszen minden szempontból folyamatosan a teljesítményük határán működnek.

Eric Reverberi, a Total szponzorációért és versenyért felelős részlegének rally menedzsere:

A Citroënnel valóban közös célunk a határok feszegetése. Folyamatosan a kiválóságra törekszünk. A teljesítmény ilyen szintjén nem engedhetjük meg magunknak, hogy pusztán nagyon jók legyünk, mivel a többi csapat is nagyon jó; nekünk kiemelkedőnek kell lennünk.

 

X

Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát, mely statisztikát készít az oldal látogatóiról. Ön bármikor törölheti az így rögzített sütiket, illetve a kereső megfelelő beállításával megelőzheti új sütik letöltését. Cookie szabályzatunkat itt megtekintheti.